Правила гри в шашки
1. Гра ведеться двома особами на шашковій дошці, розбитою на 64 квадрата, пофарбованих у білий і чорний кольори, 12-ма шашками білими, які належать одному гравцеві, і 12-ма шашками чорними, належать іншому гравцеві.

2. Дошка між граючими кладеться так, щоб велика дорога йшла від гравця зліва направо.
3. Шашки з кожного боку розставляються по чорних квадратах на перших трьох рядах.
4. Ходи гравцями робляться по черзі.
5. За хід вважається пересування шашки вперед на сусідній чорний квадрат, а також взяття ворожих шашок.
6. Якщо сусідній квадрат зайнятий ворожої, припустимо, чорною шашкою, а наступний за нею чорний квадрат вільний, то чорна шашка «б’ється», тобто біла шашка перескакує через чорну на слідом за нею знаходиться вільний чорний квадрат, і чорну шашку « з’їдають »- знімають з дошки.
7. За один прийом «б’ється» стільки шашок, скільки їх стоїть на шляху на зазначених вище умовах.
8. У разі, якщо можливо взяти шашки противника одночасно за двома напрямком, вибір, незалежно від кількості, надається розсуд бере.
9. При взятті шашки знімаються з дошки тільки після закінчення ходу.
10. Два рази в один прийом при ході брати шашку (перехрещувати її б’є) не допускається.
11. Якщо шашка одного з граючих під час гри проникне до останнього ряду, то вона перетворюється в дамку.
12. Якщо проста шашка при взятті шашок супротивника стає дамкою і після цього їй знову відкривається можливість бити ворожі шашки, то таке взяття обов’язково (на відміну від польських шашок).
13. Дамка має право руху по всій довжині ряду чорних квадратів на будь-яке місце, не зайняте шашками.
14. «Б’є» вона ворожу шашку, якщо за тією безпосередньо залишається вільний чорний квадрат. Б’є вона по всій довжині ряду чорних квадратів на будь-якому від себе відстані.
15. Як простий шашкою, так і дамкою зобов’язані «бити», якщо до того представляється випадок.
16. Як проста, так і дамка «б’ють» ворожі шашки як вперед, так і назад.
17. Виграв партію визнається той, хто або забере всі шашки супротивника, або позбавить його можливості робити які-небудь ходи, замкнувши залишилися на дошці шашки.
18. При неможливості для обох сторін виграти партію, гра визнається нічиєю.
19. При тричі повторивши безпосередньо одних і тих же ходах з одного боку, противнику надається право визнати гру нічиєю.
20. При боротьбі трьох дамок проти однієї для виграшу надається не понад 15 ходів.
21. Якщо при одній дамки є ще одна або кілька шашок, для виграшу надається не понад 30 ходів, надалі до зміни в співвідношенні сил.
22. При недосягненні виграшу в обох останніх випадках гра визнається нічиєю.
23. Щоб зберегти в пам’яті зіграну партію, її записують. Для цього всі поздовжні до грає ряди шашечниці відзначаються буквами: а, b, с, d, e, f, g, h. Поперечні ряди відзначаються цифрами: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 і 8.
24. Щоб записати хід шашки, відзначають спершу клітку на якій вона стояла, за допомогою цифри і букви, які відповідають даній клітині, ставлять тире і приписують потім таким же чином назва клітини, з якої вона стає.
25. Якщо потрібно позначити знімання шашки з дошки, то між найменуванням клітини, з якої починається рух, і найменуванням клітини, на яку ставиться шашка після бою, ставиться замість тире двокрапка (іноді знак X).
26. При бої ряду шашок позначається тільки початок і кінець бою, опускаючи проміжні клітини.
Правила гри в "Русские" шашки.
Правила гри в шахи FIDE
Короткі правила гри в шахи
Правила гри в "Русские" шашки.
Правила гри в шахи
Правила гри в шахи встановлені FIDE, міжнародною шаховою асоціацією, досить об'ємні. Тому надаю посилання на сайти, де можна знайти їх в повному обсязі.Правила гри в шахи FIDE
Короткі правила гри в шахи
Правила гри в нарди
Довгі нарди є одним з популярних видів нард, але частіше використовується на аматорському, ніж професійному рівні.
На початку гри у кожного гравця є рівно по 15 шашок, якими вони користуються протягом гри. Вони розміщуються вздовж лівої частини поля, щодо гравця по нижньому краю. Таке вихідне положення називається "голова", відповідно кожен хід, який здійснюється по цьому пункту, гравці промовляють не інакше як "бери з голови". З вихідного пункту береться тільки одна фішка на один хід. Фішки переміщаються по ігровому полю проти годинникової стрілки.
На початку гри у кожного гравця є рівно по 15 шашок, якими вони користуються протягом гри. Вони розміщуються вздовж лівої частини поля, щодо гравця по нижньому краю. Таке вихідне положення називається "голова", відповідно кожен хід, який здійснюється по цьому пункту, гравці промовляють не інакше як "бери з голови". З вихідного пункту береться тільки одна фішка на один хід. Фішки переміщаються по ігровому полю проти годинникової стрілки.

Першим хід робить той, у кого на кубику випало значення більше, але якщо грають не вперше на даний момент, гру починає той, хто здобув перемогу в попередньому змаганні. Для того, щоб визначити пункти, на які переміщуються шахи, гравці по черзі кидають два гральних кубика.
При цьому існують певні правила, якими обумовлюється кидок:
1. Кубики повинні залишатися на одній половині дошки, якщо вони розлетілися на дві половини, кидок вважається недійсним і гравець повторно кидає.
2. Якщо кубик став на ребро, або іншим способом не варто гранню на дошці кидок вважається недійсним.
3. Кидок можна анулювати, якщо гравець, який його зробив свідомо бачить, що він не буде успішним, він говорить слово "кестум" при падінні кубика і який би не був результат кидка - він вважається анульованим.
Під час гри гравцям необхідно пройти всіма фішками по колу (нагадуємо, що коло спрямовується проти годинникової стрілки), зайти ними в "дім" і вивести їх з гри раніше свого супротивника.
"Домом" для кожного з двох гравців є остання для його руху чверть дошки (з 19 по 24 пункт)
Як і в коротких нардах, гравець кидає відразу 2 кубики і переміщує одну фішку на кількість пунктів, що випали на кубику, а потім цю ж або вже іншу фішку переміщує на пункти, що випали на іншому кубику. Фішку і кількість пунктів для неї вибирає сам гравець.
З «голови» є можливість зняти тільки одну фішку. Винятком є ситуації, коли однією фішкою піти немає можливості (якщо вона знаходиться в "голові" супротивника), також до цих випадків стосується дабл: чотири-чотири, два-два та ін ... У таких випадках ходять відразу двома фішками. Для іншого гравця варіантів випадання кубиків, при яких з "голови" можна взяти дві фішки, буває більше, оскільки заважати крім "голови" суперника йому будуть також фішки, які зняті раніше. Якщо суперник першим кидком викинув на кубиках один-три, п'ять-чотири чи шість-шість, то інший гравець зможе зняти другу фішку за умови, що у нього на кубику також випаде шість-шість і п'ять-чотири.
Перший хід зазвичай є винятком і дозволяє взяти з "голови" дві фішки.
Якщо випадає дабл (однакові значення на двох кубиках) гравець робить хід так, ніби він кинув 4 кубики, тобто чотири рази однією фішкою, або по два рази кожною і т.д.
При цьому існують певні правила, якими обумовлюється кидок:
1. Кубики повинні залишатися на одній половині дошки, якщо вони розлетілися на дві половини, кидок вважається недійсним і гравець повторно кидає.
2. Якщо кубик став на ребро, або іншим способом не варто гранню на дошці кидок вважається недійсним.
3. Кидок можна анулювати, якщо гравець, який його зробив свідомо бачить, що він не буде успішним, він говорить слово "кестум" при падінні кубика і який би не був результат кидка - він вважається анульованим.
Під час гри гравцям необхідно пройти всіма фішками по колу (нагадуємо, що коло спрямовується проти годинникової стрілки), зайти ними в "дім" і вивести їх з гри раніше свого супротивника.
"Домом" для кожного з двох гравців є остання для його руху чверть дошки (з 19 по 24 пункт)
Як і в коротких нардах, гравець кидає відразу 2 кубики і переміщує одну фішку на кількість пунктів, що випали на кубику, а потім цю ж або вже іншу фішку переміщує на пункти, що випали на іншому кубику. Фішку і кількість пунктів для неї вибирає сам гравець.
З «голови» є можливість зняти тільки одну фішку. Винятком є ситуації, коли однією фішкою піти немає можливості (якщо вона знаходиться в "голові" супротивника), також до цих випадків стосується дабл: чотири-чотири, два-два та ін ... У таких випадках ходять відразу двома фішками. Для іншого гравця варіантів випадання кубиків, при яких з "голови" можна взяти дві фішки, буває більше, оскільки заважати крім "голови" суперника йому будуть також фішки, які зняті раніше. Якщо суперник першим кидком викинув на кубиках один-три, п'ять-чотири чи шість-шість, то інший гравець зможе зняти другу фішку за умови, що у нього на кубику також випаде шість-шість і п'ять-чотири.
Перший хід зазвичай є винятком і дозволяє взяти з "голови" дві фішки.
Якщо випадає дабл (однакові значення на двох кубиках) гравець робить хід так, ніби він кинув 4 кубики, тобто чотири рази однією фішкою, або по два рази кожною і т.д.

У даній грі на один з пунктів можна ставити багато фішок. На пункт, зайнятий фішкою суперника, не можна ставити свою (фішку "не йде"). Якщо фішки іншого гравця займають всі шість пунктів перед вашою фішкою, то вона буде замкнутою.

Тут забороняється будувати блоки з шести фішок, але всі 15 фішок супротивника замикати можна. Така побудова "загороджень" для суперника є досконалим варіантом виграшу і не заборонено, а навпаки тактичної завданням для гравців. У випадках, коли немає можливості для ходу - його пропускають і очки пропадають.
Навіть, якщо хід не вигідний гравцеві, він не має права пропустити його або скоротити (замість шести походити три), також він повинен відбуватися одним числом з двох випали за правилами це більше число, якщо немає можливості сходити обома, менші очки зникають.
Навіть, якщо хід не вигідний гравцеві, він не має права пропустити його або скоротити (замість шести походити три), також він повинен відбуватися одним числом з двох випали за правилами це більше число, якщо немає можливості сходити обома, менші очки зникають.

Перемагає в грі той, хто перший повернеться до "дому" і викине всі фішки з гри. Нічиї в даній грі не буває. Викидати фішки - означає походити так, що фішка опиниться за межами ігрової дошки. Всі фішки можна викидати тільки тоді, коли вони перебуватимуть в "домі" і за допомогою кубиків - випаде п'ять і три - з дошки прибираються шашки з пунктів п'ять і три. Корисно знати і те, що якщо на цих пунктах немає фішок, знімаються фішки з пунктів, нижче за значенням (немає на п'ятому - знімаємо з четвертого і т.д.) ...

Тому правила гри досить прості. Однак найголовніше, з ким ви граєте, і задоволення, яке отримуєте під час гри. Вдалою Вам гри.
Як грати в короткі нарди (правила)
У західних країнах найбільш популярними є кортні короткі нарди, які також розігруються на більшості турнірів і є основою для гри у нарди онлайн. Найголовнішою відмінністю між грою у короткі та довгі нарди є початкове розташування гральних шашок на дошці та розіграш битих шашок. Для того, щоб розпочалась гра, кожен гравець по черзі кидає гральний кубик. Цей кидок визначає того, хто ходить перший і з якими числами здійснює цей хід. Якщо ж випадають однакові значення на кубиках, їх кидають доти, доки не випадуть різні значення. У відповідності до того, що випало на кубиках гравець рухає фішками по дошці. Потім, для того, щоб здійснити хід кожен гравець кидає обидва кубики. Число, що випало сумарно на двох кубиках визначає на скільки пунктів гравець пройде вперед, нагадуємо, що фішки рухаються від пунктів з високим значенням до пунктів з більш низьким значенням.

Починаючи з дому кожного гравця, пункти нумеруюються для кожного окремо. Домом є остання для гравця четвертина, яка розпочинається з пункту, на якому на початку гри стоїть 5 фішок, найдальшим пунктом є двадцять четвертий , він же і перший для противника. У даному типі нард у кожно гогравця є рівно по 15 фішок. Коли починається, вони розташовані у такому порядку: дві фішки у пункті 24, п'ять у 13 пункті, три в пункті №8 і п'ять у пункті №6.

Мета гри у коротких нардах ,є та ж, що і у довгих - зняти всі фішки з дошки , почергово переводячи їх між пунктами у дім. Відповідно, партію виграє той, хто першим виведе всі фішки з гри. Аби дещо чіткіше розмежувати короткі та довгі нарди наведемо основні правила гри у короткі нарди.
1. У грі фішка може заповняти лише відкритий пункт - той, який не зайнятий двома чи більше фішками суперника.
2. Числа , які випали на обох кубиках зумовлюють окремі ходи. До прикладу, якщо у гравця випало 3 і 5, він може походити однією зі своїх фішок на три пункти, а іншою - на п'ять, чи однією фішкою одразу на вісім пунктів.
3. Під час гри у короткі нарди, гравець,якому випало двоє однакових чисел на кубиках - дубль, числа грають двічі. Наприклад, якщо отримуємо 4-4, то гравець робить чотири хода по чотири очка, і фішки переставляти може у іншій комбінації - як забажає.
4. Гравець мусить ходити двома числами, які випали, або чотирма (якщо випадає дубль). Якщо виникла умова, коли можна зіграти одним числом, гравець вимушений обрати одне і зіграти ним. Якщо кожним з чисел можна окремо зіграти. але не двома одразу, гравець повинен зробити наступний хід. Коли гравець немає можливості зробити хід, то він його пропускає. За умови коли випадає дубль, але нема можливості обіграти одразу всі чотири ходи - робляться усі можливі.

У коротких нардах пункт, на якому стоїть лише одна шашка має назву блот. І тому, коли фішка противника зупиняється на такому пункті, блот вважається закритим, або побитим . З цього стає зрозуміло, що для захисту фішок необхідно ставити їх подвійно, а не одиночно,звичайно, якщо це дозволяє ситуація. можливість поставити дві шашки на одному пункті визначається киданням кубика. Супротивник не зможе побити здвоєні фішки, а бо ж зайняти цей пункт своєю. Якщо кубик дозволяє піти на пункт, зайнятий більш ніж однією шашкою противгика, то шашка не ходить. Але коли шість полів, які ідуть попереду, зайняті кількома шашками противника, ваша фішка є замкненою і рухатись зможе лише тоді, коли одне з полів звільниться. Не можна побити фішку противника і перемістити її тим же ходом так, щоб вона розмістилась у пункті зі своєю ж фішкою і стала подвоєною. Але є можливість побити і перекрити одну свою фішку за допомогою іншої , побити і порухатись на вільний пункт, побити і викинути фішку. Коли на барі стоять фішки, найважливішим обов'язоком гравця, якому належать фішки - це завести їх у дім противника. Фішка стає в гру на пункт, який дорівнює значенню, що випало на кубику. Наприклад, якщо в грі гравцю випали 6 і 4, він має право поставити шашку в шостий або в четвертий пункти,при умові, що на них немає шашок суперника. Якщо два пункти, які відповідають числам на кубиках, зайняті - гравець вимушений пропустити свій хід.

Якщо неможливо повернути всі фішки у гру - очки зникають. Тільки но всі фішки знову опиняться на дошці , можна ходити за звичайним типом, переміщуючи ту фішку, яку Ви вважаєте за потрібне. Викидання фішок в коротких нардах. Після того, як усі п'ятнадцять фішок опинились у домі, гравець може починати викидати їх з гри. Для цього необхідно кидати кубик і шашки переносяться з тих пунктів,що випали на ньому, тобто якщо випадає 6 і 3 можна забрати шашки з шостого та третього пункту відповідно. Якщо ж на потрібному пункті немає шашок, викидаються шашки з пунктів. число яких менше за те, що випало на кубику.

Правила є доволі простими і легко запам'ятовуюються. Якщо Ви граєте вдома - це буде просто розвагою для Вас і вашого супротивника, проте можна грати і за допомогою ставок, які будуть Вам цікавими і корисними..
Комментариев нет:
Отправить комментарий